Featured!

Klassesæt – Styrk Din Kommunikation – 21 bøger + 1 til læreren

999,00 DKK

 

I dette tilfælde kommer der fragt på varen (68kr), da det er et helt særligt tilbud.

– en livs-forvandlende bog til hver enkelt trylle-elev i din klasse..!

 

“…Presset er væk, fra ‘at være på’. Bogen har virkelig givet indsigt i noget jeg har brug for..!”

“…En radikal, hjælpsom bog der, for første gang, sætter opmærksomheden hvor den skal – på publikum !”

“…Arentzens øvelser får een til at indse ved egen kraft at man sagtens kan fortælle og at man har hvad der skal bruges.“

 

 Hjælp din dejlige elever i din klasse med dén vigtigste livs-lektie; kunsten at kunne formulere sig mundtligt. Så man tør tage ordet i en forsamling fordi man ved hvordan man gør, så man ikke går i stå, hverken til eksamen, til den senere jobsamtale eller til når man måske skal ha’ sig en kæreste..! 

22 bøger bragt til klasse-døren til en helt særlig pris. 

 

“…en i sandhed virkelig virkelig øjen-åbnende og livsforvandlende bog”

“…i dén grad skelsættende for mine fremtidige præsentationer; autencitet og begejstring”

 

I aftale med Jens Arentzen har vi samlet et antal klassesæt til dé lærere der ønsker at begave deres dejlige elever med en øjenåbnende let-forståelig bog, der vil hjælpe eleverne i deres liv med kommunikationen. 

 

Bogen bygger både på den oratoriske tradition, Aristoteles, Shakespeares’ Obama’s teknikker og alle de øvrige formidable moderne historiefortællere, indenfor sang, teater og film.

Klasse-sættene sælges så længe lager haves !

 

“…fantastisk og lærende….vendt op og ned på min overbevisning i forhold til tidligere tilgang til kommunikation…”

“…solidt, befriende og forvandlende..!”

 

Bogen er bygget op om tre kerneværktøjer; intention, struktur og performance-teknikker, fortalt med et hav af øvelser, så læserne føres lystfuldt igennem kunstformen, og selv oplever klarheden, nøglerne og magien i tilgangen – at det ikke handler om om du er god – men om dine tilhørere får dét de har brug for, trænger til – det overraskende.

 Bogen indeholder:

  • Grundlæggende teknik om relation som forståelse af kommunikation
  • Tragten, hvordan man ‘udregner’ hvad det er man skal formidle og får styrings-værktøjet; ‘Intentionen’
  • En struktur-model der giver læserne overblik over deres fortællingers faser, så de får ro og tid til at være nærværende i deres fremlæggelse.
  • ‘Huske-teknik’, så læserne husker deres indlæg, oplæg, deres taler – uden at det er udenads-lære som ren tekst.
  • ‘Fortællings-metoden’, en teknik til at at tale frit uden jag, som giver fortælleren modet til at VÆRE i fortællingen, i stedet for ‘at ville ha’ det overstået’.
  • ‘Selv-motivations-øvelsen’ så læserne kan blive lykkelig klar over betydningen af deres kommunikative bidrag, så de forstår, at de betyder noget, at det har betydning dét de fortæller.
  • ‘Talerens teknik’, så fortællerens stemme bliver dejlig at høre på når de formidler og deres ord skaber blivende billeder hos tilhørerne.
  • Vejtræknings-nøglen, en model til at få klang, resonans og selvfølgelig ubesværet autoritet ind i sin formidling

“…det er både blevet mere sjovt, ligetil og indbringende at arbejde med mundtlig kommunikation der virker!”

“…Bogen fortjener plads på alle hylder – personligt og professionelt!”

 

Bogen er velegnet for elever fra 6. Klasse  og op, gymnasier, ungdomsuddannelse.

Kategori:

Beskrivelse

All Dressed Up – And Nothing To Say..!

 

– “Nå, og du skal så til eksamen?” 

Ikke noget svar. 

– “Aha, du skal til eksamen, er det ikke rigtigt?” 

Hun nikker – meget svagt og ser ned i gulvet. 

– “Okay, nå for søren, ser man det, okay, hvad skal så du op i?” 

Ikke noget svar. 

– “Okay, hvad er dit fag, hvad skal du op i tysk, matematik…?” 

– “Dansk,” svarer hun næsten ikke hørbart. 

– “Okay, dansk, nå men det er da et dejligt fag, noget med sprog, fortællinger og ord og sådan…?” 

Ikke noget svar. 

– “Okay, Ved du hvad du skal op i, i dansk?”

Hun forstår ikke. 

– “Ved du allerede nu hvad du så skal op i til din eksamen i dansk, – hvilket emne eller tekst eller hvad man nu gør hos Jer?” 

– “En sang.” 

– “En sang, nå det lyder spændende!” 

Hun ryster på hovedet. 

– “Nå, okay, det er det så ikke, okay, men fortæl mig engang, hvad er din hensigt dér til til eksamen i dansk med din sang?” 

Hun sér op på mig som om jeg er debil – “At bestå selvfølgelig!!” 

– “Ja, ja, det forstår jeg godt, det er vel det man arbejder for til en eksamen, men jeg spørger dig hvad er din hensigt med dén sang du sådan skal op i til eksamen for at bestå?” 

Hun ser på mig som jeg er uden for rækkevidde, som én fra en anden galakse. 

– “Okay, hør engang, det er ordet ‘hensigt’ du ikke helt er med på, det er okay, men ret vigtigt hvis man vil bestå sin eksamen eller ja nogetsomhelst. Du skal ha’ en ‘hensigt’ med dén sang du skal op i.”

Hun forstår det ikke og er begyndt at trække vand i øjenkrogene. 

– “Rolig nu; en hensigt betyder at du vil noget med din sang – fortælle noget om sangen.” 

Intet svar. 

– “Okay, fortæl mig engang – Kan du overhovedet li’ den sang?” 

Ikke noget svar. 

– “Okay hvad så, hader du simpelhen den skide sang?” 

Heller ikke noget svar. 

– “Okay, er der noget i den sang der er ok, men også noget i den sang der rigtig rigtig dårligt?” 

Hun nikker. HUN NIKKER! 

– “Okay, så der er altså noget i dén sang du GODT kan lide og noget du IKKE kan lide? Rigtigt godt – hvad er dét der godt ved sangen, begynder den godt, lyder den godt, handler begyndelsen om noget du godt kender?” 

Hun nikker. 

– “Okay, rigtig fint, men hvad sker der så, fiser dét du godt kan li’ så ud i slutningen af sangen og det bliver en dum sang, kan man sige det?” 

Hun nikker, faktisk ret meget når man tænker på udtryksniveaets udgangsleje. 

– “Jamen okay, hold da op, det er din hensigt – du skal ind og fortælle at der er noget i den sang der faktisk er rigtig godt og begrunde hvad det er og så skal vise at sådan holder det ikke hele vejen igennem, men at sangen ‘taber niveauet’ og fortælle hvordan man kan se det, høre det, læse det i teksten eller sådan!”

Det er sådan man går til eksamen; man har noget at sige om det man har et forhold til. En eksamen handler ikke om dig selv, at du skal være god, bestå, men at dét du fortæller om er skide spændende fordi Du har noget at sige!

– Men hvorfor bliver en 19-årig ung kvinde, med iPhone6, Macbook Air og Nike løbesko så hjælpeløs, uden vilje og skabende vrede..? Mangler hun noget i noget hardware?! Eller har hensigten med at beskytte vores børn og unge en bagside?

 

“Du skal aldrig tænke over om du har talent, eller om du har det i dig. Stil dig til tåls med at du har alt – hvis du møder den rigtige træning. Du farer vild hvis du spørg din hjerne om du nu også er ‘en formidler’ og du får kun uroens svar fordi vi alle sammen er bange for at dumme os. Bogen ‘styrk din kommunikation’ er et rigtigt godt sted at begynde for at få teknikker og kunstformen ned i benene – så du har noget at træne og så du opdager at det du ikke troede du kunne ku du så alligevel. God rejse.”

Jens Arentzen 

 

 

 

“…Arentzens bog er en gave til alle, som arbejder med kunsten at forføre og forvandle publikum – hvad enten det er et 1-1 kundemøde eller en forsamling på flere hundrede personer.“

“…Bemærkelsesværdig bog. Anviser, provokerer og inspirerer. 😊 fremkalder følelser i mave og hjerte – rører mig vildt.” – Suzanne Lisborg Specialpædagogisk Leder

“…bogen er nok den gave, som jeg har fået mest ud af i år. TAK!”

“…Jeg har endelig fundet MIN vej og min kommunikations udgangspunkt, takker.”

“…underholdende og brugbar – stor inspiration ! – Dennis Hørmann / Fondsraiseren”

“…en flot bog…nærværende kontra andre undervisningsbøger…” – Heine Olsen

“…bogen efterlod mig med en følelse af styrke, integritet og en stor lyst til at prøve mig selv af.”

“…Jeg har nu gennemført det forældremøde som kunne være muligt konfliktfyldt. Forberedt mig grundigt med tragten forinden og i gennemførelsen de fire f’er med små historier, små øvelser og i velkomsten ud på gulvet med stort smil og håndtryk. Det gik skide godt, jeg er så glad. TAK”

“…dine 4 forberedende spørgsmål giver virkelig meget mening at arbejde med. Tak for det.”

“…Jens har en sjælden præcision i sit arbejde.”

“…I går prøvede jeg din recept på en tale – og det var fantastisk. Mit hjerte kunne høres og mine medarbejdere fik det de fortjener – en gave, nærvær og en lykkelig chef.”

“…Nye tanker/vinkler på hvordan jeg kan træde ind i opgaven. Redskaber til at nå ud til publikum/indsigt i kunsten at flytte publikum. Lyst til at øve mere i kommunikation. Ny energi ift. relationer med pt.. Fået mod til at tage udgangspunkt i publikum og have fokus på dem. Blive bedre til at sælge mit budskab. Mere end jeg turde tro. Nye redskaber til at motivere pt. til forandring af livsstil.”

“…Jens Arentzen har VM samt Olympisk REKORD i viisdom, indsigt, styrke og kommunikation”

“…Tak Jens Arentzen. Hvilken befrielse bare at fyre den af, uden de stive slides. Feedbacken fra arrangøren indeholdte helt andre “ord”, end tidligere i karrieren: nærværende, ro, go´ timing, varierende, involvering af publikum.”

“…Min største læring var, at opdage – eller genopdage – vigtigheden af at have det emotionelle aspekt med i min kommunikation; talen, samtalen eller fortællingen, og dermed også i fremlæggelsen af business casen, stakeholderrapporten, tørre facts og deslige.”

“…Jens Arentzen bygger på stor viden og inspirerer.”

 

 

Om underviseren

Jens Arentzen er entreprenør, udvikler og katalysator for mennesker, organisationer og projekter. Han kan som få jonglere mellem tanker, følelser og det systemiske. Han holder mange bolde i luften og koncentrerer dem til værdiskabende resultater. Han er en skattet rådgiver, konsulent, underviser, foredragsholder, prisbelønnet skuespiller, instruktør og manuskriptforfatter. Du skal stå tidligt op, hvis du skal konkurrere med hans indsigt i den menneskelige eksistens og evnen og modet til at udtrykke den. Ingen går uberørte fra mødet med Jens Arentzen.

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Klassesæt – Styrk Din Kommunikation – 21 bøger + 1 til læreren”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *